maanantai 11. helmikuuta 2013

hohhoijjaaa...

Tänää meiän päivä alko pika heräämisellä, mä heräsin enne äitiä ja herätin siinä sit äitin.. Noustiin ja äiti katto kelloo, meillä alko kerho, no piti pistää siis vauhtia jotta ei mee hukkaan hyvää kerhoaikaa.. Äiti siinä sit puki meidät molemmat ja kun piti pestä hampaita mä päätinki juosta karkuu, musta se oli hauskaa.. toisin ku äitin mielestä.. :D no äiti kuitenki mut kiinni sai ja pestii sit hampaat ja lähettii kerhoo.. äiti veti mut pulkassa sinne, mä tykkäsin. Tykkään olla pulkan kyydissä, ja laahata kättä maassa, vähä tänää myös maistelin lunta siinä , jonka äiti kuitenki huomas ja kielsi mua.. aika tylsää. sano että se on muka likasta se lumi, valkosatahan se on. :D kai mä sit isompana ymmärrän miks se mua kielsi ! Kerhossa oli tänää ystävänpäivä korttien askartelu ja me äitin kans yhessä tehtii muutama kappale, se oli kivaa.. sie on myös paljon kavereita joitten kans on kiva leikkiä , kivoja erilaisi leluja, mut se aika sie meni taas niin nopeesti.


meidän askarteluja


Kotiin päästii nii mä olin heti jääkaapilla , olihan mulla sentäs jo nälkä vaikka olinki jo kerhossa vähä syöny jo purtavaa.. :D no äiti tietenki laitto mulle si ruokaa, mä söin kunnes musta oli kiva ruveta vähä leikkiin sillä, tosin äidistä ei ollu kyllä yhtää hauskaa tämäkää juttu. Heittelin nimittäin koiralle sitä ruokaa tonne lattialle, mutta kas kumma ku sekin loppu nopeaa ku äiti otti ruuan pois ja syötti mulle loput.. ihan ku olisin joku vauva.. :D ja ruuan jälkeenhä pitäs olla mun päikkärit , mutta tänää päätin olla menemättä siitäkään äiti ei oikein ollu innoissaa, mut minkäs se mulle mahto ku mulla oli energiaa enkä pysynyt sängyssä. hih.. Isiäkin kävin vähä kiusaamassa joka yritti muka nukkua, sekin on kyllä semmonen unikeko.Tosin tänää ehkä sallittua ku se oli vähä pipi, käytiin viemää äitin kans sitä lääkäriinki ja sairaslomaahan se sieltä sai. Matkalla mä kyllä nukahdin ja nukuinki koko reissun ajan, autossa on nii kiva ja hyvä nukkua. Me päästiin kotiin äiti rupes selailee netistä että mitä ruokaa se tekis tänää ja arvakkaa mitä mä tein, no menin jääkaapille ja halusin ruokaa, muusi ja mureke oli nii hyvää että olihan sitä pakko syödä taas. :D Äiti sai valmiiks kauppalistan ja mä sain syötyä valmiiks, tuli muute tosi täytee masu.. no kumminkin äiti lähti sit kauppaa ja mä jäin isin kans kotio.. mä vähä täällä levittelin dvd:t äitin ollessa kaupassa ja isi sai kerätä ne monee kertaa.. :D Sit ku äiti tule kaupasta mä tietenkin menin heti kattoo mitä se osti ja purkasin sen kans kassit, tykkään auttaa äitiä aina :) Saatii purettua kassit, äiti rupes tekee ruokaa Kinkkupastaa, nams se kuullosti hyvältä! Mä kerron teille ätin reseptin miten se sitä teki, mutta ensin kerron kyllä loppuun mun päivän :) Äiti sai ruuan valmiiks ja me syötiin, kun oltiin saatu syötyä , äiti siivos keittiön ja laitto astiat koneesee. Sen jälkeen me katottii valokuvia ja neljän tähden illallista , äiti tykkää ruokaohjelmista ja leikkittiin vähä. Mä meinasin nukahtaa siinä sohvalle kunnes sainkin energiaa taas jostain , siitä äiti ei taas tykänny ku mun oli aika jo rauhottua ku yö unien aika lähesty.. mä päätin ruveta sit huutaa ja heittää tuttipulloo pois ja samalla kuulu huuto , isi huusi heti että mitä sielä nyt on ja tuli kattoo.. :D no eihä meillä mikää hätä ollu, mä en vaa suostunu makoilee ja rauhottuu.. No kuitenki ne mut sai sänkyy ja rauhottuun maito pullon avulla ja siihenhä mä sit nukahdin. :D Ps. äiti on ollut vähän kireällä päällä eilen ja tänää, onkoha sillä alkamassa tyttöjen vaivat.. hihihi :D

KinkkuPasta

- rusettipastaa tai mitä haluatkaan
- kinkkukuutioita 1 ps
- Valio 3 juuston kerma
- creme fraiche
- 1 pieni sipuli
- paprika
- purjoa
-  chiliä ripaus
- rouhittua mustapippuria ripaus
- paprikajauhetta ripaus
- maustepippuria ripaus

Laita pasta kiehumaan
Pilko paprika,sipuli ja purjo pieniks
Laita paistin pannu kuumenemaan ja lisää rasvaa nokare
Lisää pilkotut paprika, sipuli ja purjo ja paista vähän , lisää hetken päästä kinkkukuutiot
Paistele siinä hetken aikaa ja lisää joukkoon kerma sekä creme fraiche sekoita
Lisää joukkoon maustee ja maista, mausta lisää jos tarvis.
Lisää kypsät rusettipastat kinkkuseokseen ja sekoita
Syö ja nauti!



2 kommenttia:

  1. Hauskasti kirjoitettu teksti! Meilläkin oli muuten eilen kinkkupastaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha ;D joo naureskelin itekseni ku tota kirjottelin :D aijaa, sattumaa ;)

      Poista

Kiitos kommentista :>